For privatpersoner:
Sjekk om utstyret ditt er klart for 2G-stengingen
Når 2G-nettet stenges, vil enheter som kun støtter 2G, som mobiltelefoner, garasjeporter, ring-hytta-varm-produkter og andre oppkoblede enheter, slutte å fungere. Det er derfor viktig å kontrollere at mobiltelefonen og andre enheter støtter 4G eller 5G. Hvis ikke, bør du oppgradere til nytt utstyr før 2G-nettet stenger. Sørg for at nytt utstyr er kompatibelt med 4G eller 5G, og ikke avhengig av 2G-nettet.Vær oppmerksom på at alt oppkoblet utstyr som ikke er koblet opp via Wi-Fi, Bluetooth eller hjemmesentral for smarthus/smartbelysning i all hovedsak er koblet til via mobilnett og derfor kan være berørt. Mobilabonnementet kan være betalt av leverandøren av utstyret.For mer informasjon om hvordan du kan sjekke om utstyret ditt er klart for 4G og 5G, ta kontakt med din mobiloperatør eller utstyrsleverandør.