For privatpersoner:

Sjekk om utstyret ditt er klart for 2G-stengingen

Når 2G-nettet stenges, vil enheter som kun støtter 2G, som mobiltelefoner, garasjeporter, ring-hytta-varm-produkter og andre oppkoblede enheter, slutte å fungere. Det er derfor viktig å kontrollere at mobiltelefonen og andre enheter støtter 4G eller 5G. Hvis ikke, bør du oppgradere til nytt utstyr før 2G-nettet stenger. Sørg for at nytt utstyr er kompatibelt med 4G eller 5G, og ikke avhengig av 2G-nettet.For mer informasjon om hvordan du kan sjekke om utstyret ditt er klart for 4G og 5G, ta kontakt med din mobiloperatør: (lenke til respektive 2G-nettsider)
null

For bedrifter, kommuner eller organisasjoner:

Oppgrader kritisk utstyr før 2G-nettet stenger

2G-nettet er fortsatt i bruk for å koble opp mange kritiske enheter rundt omkring i landet, som heisalarmer, trygghetsalarmer og annet viktig teknisk utstyr. Når 2G-nettet stenger, vil disse slutte å fungere om de ikke oppgraderes til 4G eller 5G. Bedrifter, kommuner og organisasjoner må derfor sikre å kontrollere enhetene for å unngå problemer i virksomheten i årene som kommer.For mer informasjon og veiledning om oppgradering, ta kontakt med Telenor eller Telia (kontaktdetaljer Telenor Bedrift og Telia Bedrift)
null

For leverandører og forhandlere:

Forbered kundene på overgangen fra 2G til 4G/5G

Leverandører av utstyr og tjenester som bruker 2G-nettet, som alarm- og heisleverandører, kortterminaler og forhandlere av elektronikk og biler, spiller en viktig rolle i overgangen til 4G og 5G. Det er viktig at du informerer eksisterende kunder i god tid om stengingen av 2G-nettene, hvordan dette påvirker dem og hvilke alternativer de har for å sikre at tjenestene fortsatt fungerer.For mer informasjon om hvordan du kan hjelpe kundene dine med å forberede seg, ta kontakt med Telenor eller Telia (kontaktdetaljer Telenor Bedrift og Telia Bedrift)
null